Sebanyak 65% pengguna Indonesia melakukan membeli -belah dalam talian sekurang -kurangnya sekali sebulan.
Penggunaan telefon pintar sebagai alat membeli -belah dalam talian di Indonesia terus meningkat, mencapai 83% pada tahun 2020.
Produk yang paling kerap dibeli dalam talian di Indonesia adalah fesyen, makanan/minuman, dan produk kecantikan.
Sebanyak 62% pengguna Indonesia memilih untuk membayar melalui pemindahan bank atau kad kredit semasa membeli -belah dalam talian.
Pembangunan e-dagang di Indonesia mencapai kadar pertumbuhan sebanyak 78% pada tahun 2020.
Sebanyak 71% pengguna Indonesia cenderung membeli produk dari jenama yang sudah diketahui dan dipercayai.
Bilangan pengguna internet di Indonesia mencapai 196.7 juta orang pada tahun 2020, menjadikan Indonesia sebagai pasaran yang berpotensi untuk e-dagang.
Sebanyak 56% pengguna Indonesia memilih membeli -belah dalam talian kerana mereka boleh membandingkan harga dari beberapa kedai sekaligus.
E-dagang di Indonesia mengalami lonjakan jualan semasa pandemik Covid-19, mencapai 300% pada tahun 2020.
Harga produk yang ditawarkan di e-dagang sering lebih murah daripada harga di kedai fizikal.